چرا نیازی به اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی نیست؟
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 191
بازدید کل : 60188
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




و از آنجا که سیاست های تورم زای دولت به نوعی مولد کش بوده و زمینه واردات و تحقیر تولید را فراهم کرده است، نامولد پروری در زمینه های مختلف از جمله سفته بازی را سبب شده است. خیلی ها شغل های مولد زیان ده و ناامن خود را رها کرده و به سمت فعالیت هایی مانند سفته بازی می روند. چرا که به علت کاهش ارزش پول یا همان تورم، تقاضا برای خرید ارز افزایش یافته و افزایش تقاضا برای ارز سبب ایجاد چشم انداز مثبت قمیت دلار شده و این چشم انداز مثبت، انگیزه های سفته بازی را ایجاد کرده است. و از انجا که دلالان می دانستند به دلیل وجود وارد کنندگان، دلار های گران آنها روی زمین نمی ماند، هیچ گونه ریسکی در فعالیت خود احساس نمی کردند و به راحتی به فعالیت خود ادامه می دادند.

به هر ترتیب، منظور این است که اگر تورم را بتوان بیان نکرد، نمی توان سفته بازی ارز را که ناشی از درک  تورم یا همان کاهش ارزش پول ملی توسط افراد جامعه است را پنهان کرد. و از آنجا که افزایش نرخ ارز نتیجه ی تورم می باشد، به راحتی می توان تورم بالا در اقتصاد ایران را رد گیری کرد. بنابراین، تورم، روند صعودی خودش را از طریق وجود درک کاهش ارزش پول و فعالیت هایی که نشات گرفته از کاهش ارزش پول است، اثبات می کند.

در هر حال اگر نخواهیم با تورم مبارزه کنیم، باید شاهد سفته بازی بیشتر در ارز و نیاز به افزایش بیشتر قمیت ها گردیم. و این دور باطل، هزینه فرصت های بسیاری دارد.

هم اکنون دولت در شرایطی خود را آماده فاز دوم یارانه ها می داند، که خود بهتر از همه می داند، تشدید شرایط تورمی، چه عواقب شومی برای تشدید فعالیت های غیر تولیدی و ضد تولیدی خواهد داشت. حال شاهد هستیم که رویکرد دولت این نیست که واقعیت مطلوب بسازد، بلکه می خواهد با پوشش واقعیت های نامطلوب، آنها را تشدید کند. حال اگر دولت غیر از این است، منتظریم خودش را در سیاست های ثبات بخشی به اقتصاد و رونق دهی به تولید تبرئه کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 23:5 ::  نويسنده : Hadi